10 Temmuz 2016 Pazar

Küçük Kara Balık - Kitap Yorumu



          Kitap Adı: Küçük Kara Balık

          Yazar: Samed Behrengi

          Resimleyen: Necmettin Asma

          Çeviren: Milad Salmani

          Yayınevi: Nar Yayınları

          Basım Yılı: 1986 (Bendeki baskısı 2015)

          Sayfa Sayısı: 64

          Puan: 4,5/5




Tanıtım Bülteninden:

     Kış ortasında bir akşam vaktiydi. Denizin en derin yerinde, yaşlı mı yaşlı bir balık nine sayıları on iki bini bulan çocuklarıyla torunlarını çevresine toplamış, onlara bir masal anlatıyordu...




     Küçük Kara Balık benim okumak için biraz geç kaldığım bir kitap ama daha küçükken okusaydım aynı şekilde anlayabilir miydim kitabı emin değilim. Her işte bir hayır var işte.
     Kitap kısa olmasına rağmen bir o kadar da dolu. Çok yalın ve net bir şekilde vermek istediği fikirleri ortaya koyuyor. Küçücük bir "çocuk kitabı"nda adalet, eşitlik, sorgulama ve direnme gibi temalar ın işlenmesi bunun sadece bir çocuk kitabı olmadığını kanıtlıyor.




     Bu küçücük kitap darbe zamanında yasaklanacak kadar tehlikeli görülmüş ve İran'da hala yasaklıymış. Bazı insanlar korkulması gerekenin fikirler olduğunun farkında anlaşılan. 
     
     Bunun yanında bendeki resimli bir baskı ve kitap kalitesi açısından harika. Kuşe kağıda basılı ve rengarenk çizimleri ile okumak ayrı bir keyifli.

     Kitabı, özellikle bu baskısını, okumayan kaldıysa şiddetle tavsiye ediyorum. Bu küçücük kitaptan, 500 sayfalık bazı kitaplardan çok daha fazla çıkarım yapacağınıza eminim :)

     Bu kitap Babil.com aracılığı ile bana yayınevi tarafından yorumlamam için gönderildi, onlara da çok teşekkür ediyorum:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...