9 Ağustos 2015 Pazar

Kağıttan Kentler - Kitap Yorumu




   

     Kitap Adı: Kağıttan Kentler

     Özgün Adı: Paper Towns

     Yazar: John Green

     Yayınevi: Pegasus Yayınları

     Sayfa Sayısı: 320

     Basım Yılı: 2013

              ★





Kapak:

     Kitap, Pegasus'ta genellikle olduğu gibi, orijinal hali ile basılmış. Yeni film kapaklı versiyonu da mevcut ama ben orijinal olanı almak istedim.





Konusu:

     Quentin Jacobsen, komşusu ve arkadaşı olan Margo Roth Spiegelman'dan hep hoşlanmıştır. Ancak liseye geçtikten sonra birbirlerinden uzaklaşırlar.
     Bir gece Margo, Quentin'in penceresinde belirir ve ondan yardım ister. Bunun üzerine Margo'nun eski sevgilisi ve arkadaşlarından intikam almak üzerine kurduğu planı uygulamaya başlarlar. 
     İşleri bitip eve geri döndüklerinde Quentin her şeyin artık daha farklı ve Margo ile daha yakın olacaklarını düşünür. Ancak Margo ortadan kaybolur.
     Arkadaşları ile birlikte Margo'nun geride bıraktığı ipuçlarını takip edip onu bulmaya çalışan Quentin, gerçek Margo'ya yaklaştıkça tanıdığı ve hoşlandığı kızdan uzaklaştığını fark edecektir.


Yorum:

     Öncelikle, ben kitabı beğenmedim. Ana karakterler olan Quentin ve Margo ile bir bağ kuramadım. Sevdiğim karakterler Quentin'in arkadaşlarıydı.
     John Green bu kitapta "genç sokak dili" ile yazmaya çalışıp abartılı bir yazı yazmış. Bazı olarlar sırasındaki şimdiki zaman kullanımı beni çok rahatsız etti. 
     Karakterler bazen gözlerinin önündeki basit şeyleri fark etmiyor; bazen de nereden çıktığını anlamadığım bir şekilde bir şeyler keşfediyorlar. 
     
     Kitap 3 ana bölümden oluşuyor. 2. bölüm kesinlikle en sıkıcı olandı ve bana boş geldi. 1. bölüm idare ederdi. 3. bölümde umutlanmaya başladım toparlıyor diye ama daha da batırdı. Hele sonunu ve Margo'nun sondaki tepkilerini hiç beğenmedim. Margo, havalı bir karakter yapılmaya çalışılırken kesinlikle dengesiz, karaktersiz, özenti ve şımarık bir karakter olmuş.
     Şu an bakınca sanki yayıncılar John Green'e "Bize iki hafta içinde kitap ver." demiş gibi resmen aceleye gelmiş ve sadece yazılmak için yazılmış bir kitap bence.
   
     Kitabı beğenmememe rağmen iyi bir film olmuş olabileceğini ve izlemeyi düşünüyorum. Ama kitap olarak olmamış. 

     

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...