15 Ağustos 2015 Cumartesi

Ritmatist - Kitap Yorumu





    Kitap Adı: Ritmatist

    Özgün Adı: The Rithmatist

    Yazar: Brandon Sanderson

    Yayınevi: Doğan Egmont

    Tür: Fantastik

    Sayfa Sayısı: 408

    Basım Yılı: 2014

              





  Kapak:
     
     Kapağın güzelliği zaten ortada. Çok yoruma gerek olduğunu düşünmüyorum :D


  Konusu:

     İnsanlar ikiye ayrılmaktadır. Ritmatist olanlar ve olmayanlar. Ritmatistler, tebeşir ile çizdikleri çizgilere hayat verebilmekte ve bunları savunma veya saldırı için kullanabilmektedirler. Ritmatistlerin görevleri de okuldan mezun olduktan sonra ülkeyi vahşi tebeşir yaratıklara karşı savunmak için savaşa gitmektir.
     Joel ise Armedius Akademisi'nde tebeşir ustasının oğludur ve hayatta en çok istediği şey de bir Ritmatist olmaktır. Ama Ritmatist olmadığı için akademide normal eğitim görmektedir. Ancak yine de ritmatiğe ilgisi Ritmatist öğrencilerden bile fazladır.
     Bir gün Ritmatik öğrenciler kaçırılmaya başlanır. Ritmatistlerin hayatları tehlikededir ve bunu değiştirmek de Joel ile arkadaşı Melody'nin elindedir.
   
 
  Yorum:

     Kitabı çok beğendim. Bana Harry Potter'ı hatırlattı. Esinlenme anlamında değil, benzerlikleri yoktu o açıdan ama olayların ve dünyanın büyüsü bana onu anımsattı. 
     Brandon Sanderson'dan okuduğun ilk kitaptı ve yazarın yeni bir dünya yaratma becerisi beni çok etkiledi. Gerçekten çok ilginç bir dünyaydı. Olay örgüsü sayesinde yerimde oturmakta zorlanarak ve sayfaları hızla çevirerek okudum. 
    Ayrıca yazar dünyayı ve ritmatiği bize çok başarılı bir şekilde açıklıyor. Her bölüm başındaki çizimlerle bir nevi bize de ritmatik eğitimi veriyor. Bu tarz açıklamalı kitapları da ayrı seviyorum.

     Harry Potter ve fantastik severlere kesinlikle tavsiye ediyorum kitabı. Ancak uyarmalıyım ki bu da bir seri ve devam kitabı daha yazılmamış maalesef.


Tüm hakları saklıdır.

2 yorum:

  1. Selam, tagledim seni :D http://kronikokur.blogspot.com.tr/2015/08/mid-year-book-freakout-2015-edition.html

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...