27 Haziran 2016 Pazartesi

Senli - Kitap Yorumu



          Kitap Adı: Senli

          Yazar: Merve Akıncı

          Yayınevi: Müptela Yayınları

          Basım Yılı: 2015

          Sayfa Sayısı: 150

          Puan: 4,5/5



     Tanıtım Bülteninden:


    Bu defter, beraber yaşadığımız her şeyin anısına övgüyle yazılmış, hatırlanmaya değer her şeyi içeriyor. Hayır, bu bir günlük değil, bu senli bir anılar geçidi olacak. Senin ve Benim... Karan ve Bahar'ın... Sevgin içimde büyüyen bir çığı anımsatsa da, o çığın üstüme devrilip sonumu getireceğini adım gibi bilsem de yine de yanında olduğum için, varlığını hissedebildiğim için hep binlerce kez şükrettim. Seni sevmek daha değerliydi, kendimden daha çok…

  


     Senli'yi birçok kişide gördüm ve bir sürü yorum okudum. Bu da bende doğal olarak bir meraka yol açtı. Konusuna dair tam bir fikrim olmasa da siparişime ekledim. 
     Kitabı elime aldığımda ve sayfaları karıştırdığımda hemen okumalıyım dedim. Kitabın içi de dışı kadar çekiciydi. Sayfaların saman kağıda benzemesi ve bölüm başlangıçlarının tasarımı çok güzeldi.
     İçerik bakımından da uzun zamandır okuduğum en duygu dolu, en yoğun kitaplardan biriydi. Gerçekten yazılanlar benim içime dokundu.
     

     Kitapta bir sürü şarkıdan alıntı yapılması da çok hoşuma gitti. Çoğu yerde kullanılan "sevgilim" kelimesi ve kızın erkeğin arkasından ona hitaben yazma şekli nedense bana Issız Adam'ı hatırlattı. Filmde de Ada karakteri buna benzer bir anlatım yapıyordu çünkü.
     Bahar'ın(ana karakter) verdiği bazı kararlara katılmasam da içinde yaşadığı duygu yoğunluğunu iyi anlayabildiğimi düşünüyorum (Bu da Merve Akıncı'nın derin anlatımı sayesindedir bence). Bir yerde verdiği kararların mantıksızlığı artmaya başladı ama bunun da bir nedeni varmış; o son...
     O son beni gerçekten çok şaşırttı ve tatmin etti. Kitapta gerçekleşen bazı mantıksız kararların açıklaması çok güzel yapıldı. Gerçekten böyle bir sonu hiç beklemiyordum ve çok güzeldi.

    Ayrıca tek oturuşta bitirdiğim sayılı kitap arasına girdi. Kesinlikle tavsiye ediyorum :)





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...