29 Temmuz 2015 Çarşamba

Kürk Mantolu Madonna - Kitap Yorumu





  Kitap Adı: Kürk Mantolu Madonna 

  Yazar: Sabahattin Ali

  Yayınevi: Yapı Kredi Yayınları

  Sayfa Sayısı: 160

  Basım Yılı: 1943(Remzi Kitabevi'nden)


        ★ ★ ★ ★


Kapak:

     YKY'nin yazar fotoğrafları bulunan rengarenk kapak tasarımları benim çok hoşuma gidiyor. Benim gözümde kitabı yazara daha çok bağlıyor.



Konusu:

      Kitap Rasim'in gözünden anlatılmaya başlanıyor. Yirmili yaşlarında olan Rasim işini kaybetmiş ve yeni bir iş aramaktadır. Yolda eski bir arkadaşı ile karşılaşır ve arkadaşı ona iş teklif eder. Teklifi kabul eden Rasim, Almanca çevirmenliği yapan Raif Efendi ile aynı ofisi paylaşmaktadır.
     Raif Efendi içine kapanık, kendi halinde bir insandır. Çoğu kişi tarafından bu suskunluğu alay konusu olmaktadır.
     Raif Efendi'nin gerçek kişiliğini keşfetme isteği ile Rasim, Raif Efendi'yle arkadaş olmaya ve onunla zaman geçirmeye, evini misafir olmaya başlar.
     Raif Efendi'nin hastalanması üzerine ziyarete gittiğinde Raif Efendi kendisinden ofisindeki çekmeceleri boşaltıp getirmesini rica eder. Rasim topladığı eşyalar ile tekrar Raif Efendi'nin evine gider. Raif Efendi de getirilenler arasında bulunan bir defterin sobaya atılıp yakılmasını ister. Rasim defteri okumak için izin ister ve eve götürüp okumaya başlar. 
     Defterde yazılanlar ise Raif Efendi'nin yirmili yaşlarında babasın isteği üzerine gittiği Almanya'da başında geçenler ve aşık olduğu Maria Puder (Kürk Mantolu Madonna) ile tanışmalarını ve ilişkilerini anlatmaktadır.
     
     Rasim, defteri okumaya başladığında olaylar Raif Efendi'nin gözünden anlatılmaya başlanıyor.



Sabahattin Ali
Yorum:

     Sabahattin Ali'nin yarattığı karakterlerde, savunduğu fikirlerde hep kendimden bir parça buluyorum. Kürk Mantolu Madonna'da da aynı şekildeydi.
     Kitabı aslında lisede edebiyat dersinde zorla okutmaya çalışmışlardı ve bu yüzden okuyasım gelmemişti. İçimizdeki Şeytan'da kendimi Sabahattin Ali'ye bu kadar yakın hissedince bir şans daha vermek istedim ve iyi ki de yapmışım.
     Popüler kitaplarda az sayfalara uzun zaman dilimleri sıkıştırılırken bu tarz kitaplarda sayfalar boyunca kısa bir zaman diliminin dolu dolu, ayrıntılar ve betimlemeler anlatılmasını çok seviyorum. Sabahattin Ali de bunu başaran yazarlardan birisi. 
     Kürk Mantolu Madonna, karakterleri, anlatım biçi ve olay örgüsü ile beni gerçekten etkiledi ve sonlara gelince gözlerimin dolmasına ve hüzünlenmeme engel olamadım.
    
      Kesinlikle okunması gereken kitaplar arasında bulunduğunu düşünüyorum ve herkese tavsiye ediyorum.



Tüm hakları saklıdır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...